کد خبر: ۲۳۵۶۲
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۲

زیرساخت‌های امنیتی تقویت شود|تهدیدات سایبری در کمین شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی

توجه به امنیت سایبری یکی از مباحثی مهم در کشور است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود و در این زمینه زیرساخت‌های امنیتی تقویت و آموزش‌های لازم ارائه شود تا بتوان سدی را برای حملات سایبری ایجاد کرد در غیر اینصورت مدام شاهد اینگونه حملات در بخش‌های کلیدی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» حملات سایبری و هک سایت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و برخی از شرکت‌های بزرگ توسط برخی از افراد امروزه به یکی از معضلات مهم تبدیل شده است به گونه‌ای این مهم سبب شده که تمام اطلاعات کلیدی آن‌ها از بین برود؛ بنابراین حفظ امنیت سایبری یکی از چالش‌های مهم دنیای مدرن به حسیاب می‌آید؛ چرا که امروزه تعداد وسایل الکترونیکی، از تعداد افراد بیشتر است و حملات سایبری روز به روز خلاقانه‌تر می‌شوند.

طی سال‌های اخیر شکل گسترده و کلان این حملات را در سطح کشور‌ها انجام می‌شود به گونه‌ای که از آن تحت جنگ سایبری تلقی می‌شود و تمام کشور‌ها در تلاش هستند که در جنگ اطلاعات ضربه‌های بیشتری به طرف مقابل وارد کرده و به نحو احسن از منابع اطلاعاتی خود دفاع کند. در همین راستا اکثر کشور‌ها سعی برآن دارند که زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری خود را تقویت کنند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که امنیت سایبری یک مؤلفه مهم زیرساخت‌های شرکت است و موفقیت در توانایی یک شرکت به محافظت از اطلاعات اختصاصی و داده‌های مشتری در مقابل افرادی که سوء استفاده می‌کنند بستگی دارد.

در همین رابطه شبکه جهانی برای مقابله با این معضل باید راه طولانی را پیش از تبدیل شدن به یک اکوسیستم کاملاً امن که برای تنظیم و کنترل خود برنامه ریزی شده است، طی کند. تصمیم گیرندگان باید اطمینان حاصل کنند که کلیه سیستم‌های شرکت خود، از آخرین استاندارد‌های با امنیت بالا پیروی می‌کنند.
محافظت از کسب و کار در برابر بدافزارها، باج افزارها، فیشینگ و مهندسی اجتماعی، محافظت از داده‌ها و شبکه ها، جلوگیری از دسترسی کاربران غیرمجاز به دارایی‌های دیجیتال، محافظت از کاربران و اطلاعات شخصی قابل شناسایی آن‌ها (PII)، افزایش اعتماد در سازمان را از عمده مزایای اجرای طرح امنیت سایبری است.

در همین زمینه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری در نشستی که با مدیران سابق و جدید سازمان فضایی ایران و بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات و معارفه نماینده ویژه وزیر ارتباطات در امور امنیت فاوا و نیز مشاور وزیر در تعامل با نیرو‌های مسلح، برگزار شد گفته است امنیت فاوا نیز با اشاره به اینکه این حوزه نیاز به جراحی دارد، اگر به این حوزه توجه جدی نشود می‌تواند پاشنه آشیل دولت هوشمند و توسعه فناوری اطلاعات باشد تقسیم کاری که در این حوزه در کشور انجام شده شفاف و کارآمد نیست و باید تغییر کند؛

بنابراین توجه به امنیت سایبری یکی از مباحثی مهم در کشور است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود و در این زمینه زیرساخت‌های امنیتی تقویت و آموزش‌های لازم ارائه شود تا بتوان سدی را برای حملات سایبری ایجاد کرد در غیر اینصورت مدام شاهد اینگونه حملات در بخش‌های کلیدی خواهیم بود.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی